آخرین خبرها
خانه / درمان های گیاهی / تهوع و استفراغ دوران بارداری

تهوع و استفراغ دوران بارداری

تهوع و استفراغ دوران بارداری :

* حدود ۱۱ الی ۲۰ درصد زنان حالت تهوع و استفراغ ندارند، ۲۸ تا ۳۰ درصد آنها تنها حالت تهوع دارند و ۵۲ تا ۵۶ درصد حالت استفراغ را تجربه می کنند.

برخی از محققین می گویند حالت تهوع صبحگاهی می تواند یک نشانه سلامت حاملگی باشد.

*بعضی از زنان این علائم را در طی اولین روزهای جایگزینی جنین تجربه می کنند اما بطور معمول شروع حالت تهوع با فاصله ۱/۵ تا ۵ هفته از آخرین پریود می باشد.

*در حدود ۶۰ درصد زنان حالت تهوع آنها تا ۱۲ هفته پس از آخرین پریود ادامه دارد و بیشتر از ۹۰ درصد آنها در ۱۶ هفتگی احساس می کنند بهتر شده اند. یک تعداد زنان بدشانس در طول دوره بارداری حالت تهوع را دارند و در تعداد کمی از زنان در هفته های پایانی بارداری مجدداً شروع می شود.

*چندین مطالعه نشان داده است خانم های باردار که حالت تهوع و استفراغ نداشته اند بیشتر سقط جنین را تجربه کرده اند ولی در بیشتر آنها حاملگی به سرانجام رسیده است.

بنابراین عدم وجود این علائم نباید به عنوان علامت خطر محسوب گردد. پس شما می توانید بدون نشانه ای از کسالت صبحگاهی، حاملگی موفق با یک بچه سالم داشته باشید.

دلیل اصلی تهوع و استفراغ در این دوران هورمون های بارداری می باشد

****************************************************************************************

نسخه مجرب و قابل اعتماد بدون هیچ گونه عارضه منفی جهت درمان تهوع و استفراغ دوران بارداری :

۴۰ گرم ترنجبین را به دو قسمت مساوی(هر قسمت بیست گرم)تقسیم میکنیم

قسمت اول راداخل یک لیوان اب جوش ریخته پس از نیم ساعت صاف کرده و مصرف نمایید

قسمت دوم را ۱۲-۲۴ساعت پس از مصرف قسمت اول طبق دستور قسمت اول میل نمایید

عرق نعنا : نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی(سه وعده) نصف فنجان عرق نعنا میل کنید

*************************************************************************

اگه این موارد رو هم بتونید رعایت کنید خیلی خوبه:

۱ـ تا پایان حالت تهوّع ـ که معمولاً سه ماهگی است ـ نباید بوی پختنی را استشمام کنید. پس نه خود، غذا بپزید نه در موقع پخت در آشپزخانه و محیط بو، توقّف کنید.
۲ـ رعایت مصرف آب، نیمساعت قبل و ۲ ساعت بعد از هر غذا به مقدار دلخواه.
۳ـ گردش آرام در هوای آزاد و نَفَس کشیدن آرام و عمیق هوای سالم هم بسیار مفید است.
۴ـ زن حامله باید بلافاصله بعد از خواب صبحگاهی و قبل از برخاستن از رختخواب، چند تکه نان خشک مصرف نماید.
۵ـ از میوه جاتی مثل سیب و پرتقال و نظایر آنها بیشتراستفاده کنید.
۶ـ از سبزی جات تازه مثل جعفری و شاهی (ترتیزه) و سایر سبزیها استفاده فرمائید.
۷ـ در طی روز از غذاهایی آبکی مثل انواع سوپها و آشها در هر وعده به مقدار کم استفاده فرمائید. امّا وعده شام ـ حداقل ـ ۳ ساعت قبل از خواب میل شود.
۸ـ از خیساندن برگه‌های مختلف آلو و انجیر و مصرف آن با آب و دانه حداکثر استفاده فرمائید.
۹ـ روزانه حداقل ۸ لیوان آب مصرف کنید.
۱۰ـ از شوری جات بپرهیزید و غذای بی نمک یا حداقل کم نمک صرف نمائید.
۱۱ـ آشهای سنگین مثل آش رشته به مقدار خیلی کم در یک وعده میل بفرمائید.
۱۲ـ در مصرف حبوبات قبلاً آنها را در آب خیس کنید و آب آن را دور بریزید تا کمترنفخ کنید.
۱۳ـ از غذاهای آهن دار و دانه‌های روغنی مثل بادام زمینی، گردو، بادام، تخم‌مرغ و اسفناج استفاده کنید.

درباره‌ی عطاری شفا

همچنین ببینید

ژل رویال معجزه ی درمانگر طبیعت

ژل رویال معجزه ی درمانگر طبیعت شاه انگبین یا ژل رویال، ماده ای غلیظ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *